Yellowstone

5 juli 2017 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

We rijden richting RV repair shop, in de hoop een oplossing te vinden voor het warm water probleem. De oorzaak is er snel gevonden, in een technische kast liggen een aantal losse elektrische draden maar de printplaat die ze met elkaar moet verbinden ontbreekt. Bizar, gezien de RV een haf jaar oud is en ongeveer 10000 mijl op de teller had staan bij ons vertrek. Gelukkig zijn de ontbrekende stukken in voorraad. Emiel, die zijn voetbalshirt van Bayern Munchen draagt, maakt ondertussen vrienden met een man die ook fan is. Zijn wagen is versierd met Bayern stickers en de hond draagt zelfs een sjaaltje van de club.
Een tweetal uur later kunnen we vertrekken naar Yellowstone NP. We nemen niet de kortste weg maar gaan via de Chief Joseph Highway die aansluit op de Beartooth Highway. Beide wegen zijn scenic routes en gaan langs beboste valleien, kale toendravlakten en gletsjermeren. Van het wild dat er zou zitten zien we jammer genoeg niet veel. We zullen onze verwachtingen moeten bijstellen want in vergelijkingen met de Afrikaanse wildparken die we kennen van de afgelopen jaren en waar hopen dieren te zien zijn, is het wild hier minder zichtbaar. De Beartooth Highway loopt afwisselend door Wyoming en Montana en zo zitten we aan staat nummer drie.
We gaan het park binnen via de noordoostelijke ingang en rijden door Lamar Valley waar we algauw onze eerste bizons zien. Grote, trage dieren waar je volgens de parkregels minstens 25 meter vandaan moet blijven. Voor beren en wolven is dat 100 meter.

In de late namiddag komen we aan in Canyon Village waar we op de campground zullen slapen. We hebben afgesproken met een vriendin waarmee ik studeerde, en die een achttal jaren terug naar de US verhuisde. Ook zij en haar gezin hebben vakantie, en maken een roadtrip door een aantal nationale parken. Toevallig kruisen we elkaar hier, we verblijven twee nachten op dezelfde plek en na wat heen en weer teksten vinden we elkaar in het Visitor Centre. Het is fijn om elkaar na al die jaren terug te zien, we praten wat bij en spreken af om elkaar morgen opnieuw te zien voor diner. De kinderen schijnen het meteen goed met elkaar te kunnen vinden en ook zij kijken uit naar morgenavond.

1. Marc & Hilde:
    12 juli 2017
    Spannende verhalen en knappe foto's, we zijn volledig mee! Groetjes Hilde en feestvarken.
  2. Eva:
    12 juli 2017