Disneyland

26 juli 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Nu we toch in Los Angeles zijn gaan we voor pretpark nummer twee in evenveel dagen. Ons hotel ligt vlakbij Disneyland en we gaan te voet. We zijn niet de enigen die dat doen, en veel fans rondom ons en ook later in het park dragen Disney accessoires, wat de jongens een beetje gek vinden.

We beginnen in Adventureland en de jongens zijn na een jungle tocht met een boot en de Indiana Jones ride verkocht. Dit is het leukste pretpark ever, klinkt het! Bij deze staan thuis ook de Indiana Jones films op het programma.
Er is veel volk in het park en de wachttijden zijn vrij lang. We ontdekken het systeem van de Fastpass, waarmee je met je ticket een aantal keer een pas kan afhalen waarmee je op een gegeven tijdstip kan terug komen en de wachtrij kan overslaan.
We blijven tot de parade uit rijdt… Verlichte wagens met taferelen uit bijvoorbeeld Peter Pan, Sneeuwwitje en Assepoester komen voorbij. Het is bijna tien uur wanneer we doodmoe naar het hotel terug wandelen en onderweg het vuurwerk voor de derde keer zien.