Minnie Winnie

1 juli 2017 - Rocky Mountain National Park, Colorado, Verenigde Staten

‘Mama, ik kan echt niet meer slapen’… Louis komt bij ons in bed liggen en daarmee is het ook gedaan met mijn nachtrust. Het is halfdrie plaatselijke tijd. Er wordt gekleurd en gestickerd, en aan de laatste details voor de komende vakantieweken gewerkt tot de andere helft van de familie rond 6 uur wakker is.
Ontbijt is inbegrepen vandaag, Emiel en Louis laten zich niet kennen en gaan als rasechte locals voor de hamburgers met gefrituurde aardappelen.

Dankzij de jetlag zijn we voor het officiële openingsuur bij Apollo om de RV op te halen. Een prima zet, want we worden onmiddellijk verder geholpen. De RV die klaar staat voor ons is een maatje groter dan we besteld hebben, en dan diegene die we in 2009 hadden. Benieuwd wat dat gaat geven, zowel om mee te rijden maar ook naar verbruik toe. Onze ‘Minnie Winnie’ is amper een half jaar oud, maar de vorige klant heeft er ergens mee tegen gezeten en we krijgen hem gek genoeg met een geblutste zijkant mee. In een half uurtje krijgen we alle praktische info, hopelijk herinneren we ons alles straks ook nog. Na de papierwinkel rijden we richting Walmart. Tot grote frustratie van de jongens duurt het een kleine twee uur voor we boodschappen hebben gedaan, maar twee volle karren later zijn we klaar om naar het Rocky Mountain NP te rijden.

In de verte zien we de besneeuwde bergtoppen al, en gek genoeg is Louis helemaal in extase… Hij blijft maar roepen tot we ons realiseren dat hij die eigenlijk nog nooit in het echt heeft gezien. Grappig dat hij daarvoor tot in de US moet komen.

We rijden langs kleinere wegen, langs boerderijen en vooral uitgestrekte vlaktes, tot het stadje Estes Park. Daar is het te zien dat veel Amerikanen een lang Indepence Day weekend of zelfs een hele week niet hoeven te werken, het is er ontzettend druk. Wij zijn enkel op doorreis en staan even later in de file (!?) om het National Park binnen te rijden. Al snel kunnen we op de fast lane gezien we al een tweedehands parkenpas hebben gekregen van vrienden (merci Rien en Simon!) en dus geen toegang hoeven te betalen.

We reserveerden een plekje op Moraine Park Campground, die helemaal vol staat. Gelukkig zijn de plaatsen ruim, met een picknicktafel en een vuurplaats en een mooi zicht op de bergen. Rondom ons vooral tenten en gigantische trailers, amper te geloven wat hier allemaal wordt voort getrokken.
We installeren ons, richting de RV in en pakken de tassen uit. Erg laat maken we het niet, het uurverschil speelt ons nog parten en om 21 uur gaan de lichten ui

1. Eva:
    4 juli 2017
    Super!! Het ziet er al fantastisch uit!! Xx
  2. Marc & Hilde:
    4 juli 2017
    Mooi!! Nog geen indianen ontmoet?:)- We zijn benieuwd naar de volgende verhalen. Geniet ervan!! Tot de volgende!!!