Grand Teton NP

9 juli 2017 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

‘Bonk’ horen we midden in de nacht. Even denken we dat er iemand tegen onze mobilhome reed, maar het is Emiel die uit het bed is gevallen. Hij en Louis slapen in de overcapping van de RV en gezien die laatste niet vlak staat is Emiel uit het bed gerold. Gelukkig zonder gevolgen, ook al viel hij meer dan een meter lager. Na dit intermezzo slapen we een gat in de dag, voor we naar Grand Teton NP vertrekken.

Daar zijn de meeste campgrounds ‘First Come First Serve’, want wil zeggen dat reserveren niet kan en wie er eerst is de grootste kans op een plekje heeft. De Yellowstone en Grand Teton parken sluiten op elkaar aan, en het is niet ver naar Colter Bay Campground. Wanneer we aankomen staat er een rij wagens aan te schuiven, maar al snel is het onze beurt en de ranger belooft ons een mooi plekje. Het boekingssysteem is volledig manueel, met steekkaarten, niet meteen wat je hier zou verwachten. Je krijgt een papiertje dat je op je plaats moet hangen om aan te duiden dat die bezet is, en wanneer je vertrekt moet je dat papiertje in een bus deponeren.

We trekken naar het Visitor center omdat we toe zijn aan een hike. We krijgen de wandeling naar Grand View Point aangeraden, en wanneer de jongens horen dat die door bear country gaat zien ze het helemaal zitten. Ik iets minder maar na het aanschaffen van berenspray en het krijgen van instructies zoals genoeg lawaai te maken in het bos (geen probleem toch) zijn we klaar om te vertrekken. We laten de RV achter op  een kleine parkeerplaats en beginnen aan de klim. Onderweg analyseren Emiel en Louis de uitwerpselen van dieren op het pad (‘zeker van een beer’) en worden er herinneringen aan vorige reizen opgehaald. Boven hebben we een mooi zicht op Jackson Lake met de Tetons, en aan de andere kant op Two Oceans Lake. Na een fruit stop stappen we opnieuw naar beneden.

Zo zijn we eens vroeg op de campground. De BBQ wordt aangestoken en we maken een groot vuur met droog hout dat de jongens verzamelen. We maken kennis met de buren en spelen een voetbalmatch, die ik natuurlijk glansrijk win tegen Emiel en Louis :-).

1. Kris en Frans:
    15 juli 2017
    Dat was het dus,
    We voelden precies een aardbeving ,
    maar het was Louis die uit z'n bed viel.
    Gelukkig zonder erg.
  2. Marc & Hilde:
    15 juli 2017
    Eindelijk foto met mijn broer, dacht al dat hij kwijt geraakt was. Emiel jongen kijk een beetje uit want een reis naar Amerika om jou te bezoeken kost ons een een fortuin! ;)-
    lieve groetjes! x