Diesel

10 juli 2017 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Louis en Emiel zijn volhardend en in een laatste poging om beren te spotten staan we op hun vraag om 6u op. We rijden zuidwaarts richting Jenny Lake, een bergmeer aan de voet van de Cathedral Group, drie van de meest indrukwekkende bergen van de Tetons waaronder de Grand Teton.
We nemen een overzetbootje naar de overkant van het meer, waar we voor een stevigere wandeling naar Inspiration point kiezen. De berenspray moet opnieuw mee. De omgeving is mooi, in het begin gaat het door dicht bos, nadien stappen we boven de boomgrens, ligt er hier en daar sneeuw en moeten we door bergriviertjes. De klim van anderhalve mijl wordt beloond met zicht op het meer ver beneden ons. We moeten langs dezelfde weg terug omwille van werken aan het pad dat de cirkel rond zou maken. Terug beneden gaan we een kijkje nemen bij de Hidden Falls. Hier maken we een praatje met twee cowboys die de wandeling te paard maken. We  stappen verder langs het meer terug naar de RV. Dat is iets te veel van het goede voor Louis, die is enkel nog te motiveren om verder te stappen met de belofte van een hotdog als lunch.

Onze volgende stop is Gros Ventre Campground, in het uiterste Zuiden van het park.  Er is nog plaats op de ‘First Come First Serve’ campground en na nog eens de beren uitleg kunnen we ons installeren op onze plek. We staan vlakbij de rivier, en met zicht op de Tetons, niet slecht voor de voorlopig laatste nacht in een park voor we naar de bewoonde wereld terug gaan.

Louis en Emiel zien dat de buren een mooie Boxer hebben en gaan een kijkje nemen. Ook wij worden er bij geroepen en maken kennis met Brent en Laura, die van Tennessee komen in een grote RV en met een Jeep op sleeptouw. Onze Minnie Winnie is er niets tegen. Ze deden al twaalf staten aan sinds eind mei, en moeten terug thuis zijn wanneer begin augustus het nieuwe schooljaar start en Laura opnieuw moet les geven.  Brent maakt de jongens hun dag wanneer hij ze mee wandelen neemt met hond Diesel, en wij nemen met Laura een kijkje in de bus. Die is gigantisch binnenin, met een aparte slaapkamer en twee slide outs, eentje voor de keuken en eentje voor de eetplaats. Verder is er een salon met grote zetels. Het kijkt wel een klein appartement en ze zijn dan ook van plan om eens ze beiden op pensioen zijn en alle kinderen het huis uit zijn, in de bus te gaan leven. Mij lijkt het ook wel wat...